Família assignada!

Ho he decidit. Porto 36 hores al país i estic cansat de no parlar (almenys no tant com m’agradaria). Per tant, marxo a viure amb una família de kiwis. M’he posat en contacte amb LSI (on estudiaré anglès) i en qüestió d’hores m’han trobat una família. Us la presento. La “mare” (per dir-ho d’alguna manera) és la Clara i el seu home és en Roy. Tenen 64 i 81 anys respectivament, uns xavals. Viuen a la zona de Westmere, a 20 minuts dels centre (amb bus). No fumen i tenen tres gats. No tenen fills ni filles vivint amb ells però compartiré la casa que tenen amb un parell d’estudiants més. Encara no sé la nacionalitat, ja us ho diré més endavant. Interessants són les professions. Ella treballa a un banc (tindré conversa) i ell és un jubilat que havia treballat com a químic a les forces navals i aèries del país (també tindré conversa…). Em mudo l’1 de febrer. El preu, una mica car (220$/week), però em despreocupo durant un mes de fer sopars i esmorzars. I parlaré anglès!

Per altra banda, avui he fet la primera conferència via Skype. Experiència ben grata que espero fer molt sovint. Serà difícil coordinar horaris, però segur que ho aconseguim. Us deixo el retrat que he fet a uns dels meus contertulians i el que m’han fet a mi instants després. Ben curiós!

Ah! I el més important. Avui caminava sense rumb, fent números, i ja he trobat la manera de fer el canvi de moneda ràpidament i amb un marge d’error de 0,20€ per cada 6€, o el que és el mateix, un marge d’error de 2€ per cada 60€. Permissible.

Us explico. Partim de la base que 1€ són 1,70$. Doncs mentre caminava he estat calculant un número rodó per poder fer càlculs ràpids (com fèiem amb les mil peles i els sis euros) i he vist que, “casualment”, 6€ = 10,20$. Això m’ha fet caure en que el canvi és pràcticament el mateix que amb la pesseta (1€ = 166pts). Per taaaaant, amb un error de 4 pessetes per euro, puc aplicar el mateix canvi i tornar a l’època de la pela. Així doncs, 10$ són 1000pts. Fàcil!!! Carai, estic sorprès. No sabeu el caos que és no saber si estàs pagant molt o poc per un cafè. Ara em serà fàcil. Un cafè que val 2,40$, doncs bé, són 240 peles, 1,30€. Car, però com arreu.

Com veieu, m’estic tornant boig.

Avui també m’he relacionat amb les primeres persones, he animat a un indi de nom… Uyuah (o algo així) a jugar al billar. Fa servir unes normes estranyes que m’han fet perdre. Posteriorment s’ha afegit la primera kiwi de la meva aventura neozelandesa, la Oki (no és nom d’impressora?). La mateixa norma m’ha fet perdre.

L’indi ha assegurat que “New Zealand is the end of the world”. Que ell volia estudiar a Londres, però que va acabar aquí. El tio porta un any vivint al hostel. Em moro. I la kiwi no entén què coi faig aquí. Vaia dos personatges, s’ha de dir que la kiwi no ha sortit mai d’Auckland i que l’indi tampoc ha viatjat per la resta del país… no em serveixen com a referència.

Ara plou i fa una mica de palo sortir al carrer… potser m’animo d’aquí una estona, ja veurem. Seguirem informant.

Ha informat des de l’altra punta del món i mentre tots dormiu, Marc Fonoll.

6 pensaments sobre “Família assignada!

  1. 220 dolars d’aquests a la setmana? tots els àpats inclosos? està bé, no? I la família sembla d’allò més que suggerent… però entenc perfectament que ja no puguis estar calladet. Què monu que deus estar.
    I gelosa dels teus amics. ;)
    Un petó!

  2. Q guay les fotooooooooos!!!! I amb els ulls oberts!!! jejejej
    Veig que ja t’has estrenat en el tema “nous amics”. I la Oki i el Uyuah ja em cauen bé!!!! Et guanyen, cosa que necessites de tant en tant…i són persones responsables, tenen clar que Catalunya és el principi del món i NZ el final.jejejeje
    Espero impacient fotos de la teva família. Com serà el químic jubilat.hehehehe

    Petoooons dsd swimming town

  3. M’imagino el pis amb el químic tenint mostres per tot arreu; m’imagino les converses post sopars, sobretot si al químic li vomites la teva teoria sopar-esmorzar i, per últim, ja sé perquè et volen acollir…. faran proves amb tu!!! seràs su conejillo de indias o kiwi de indias.

    Cuida’t!

Deixa un comentari

