De cine!

Sí, és el titular fàcil, però què voleu?! Avui ha estat el primer dia a la meva vida que he pagat per veure una peli en anglès sense subtítols. Tota una experiència. La veritat, no em puc queixar, la peli era acceptable, la qualitat del cine més alta del previst i la meva capacitat de comprensió, sorprenentment avançada.

A diferència d’ahir, avui m’he llevat amb calma i tranquil·litat. He tingut temps d’esmorzar repassant la premsa del dia i tornar a l’habitació amb temps, fins i tot, per tallar-me les ungles.

He arribat tres minuts abans que el bus i ha estat en Camilo qui ha aparegut corrent per l’horitzó mentre el bus era a punt de tancar les portes. Finalment, esbufegant, ha pogut arribar abans que marxéssim. I no diríeu mai de la vida què ha fet en Camilo un cop s’ha posat còmode al seu seient. Doncs sí amics, s’ha tallat les ungles.

El dia lectiu ha estat del més normal. El més destacat, que he convidat a un noi brasiler a viure a casa. Quan ahir vaig dir a la Clara que marxava de casa cap a l’apartament, em va demanar que si sabia d’algú “amb cara i ulls” per viure aquí, que li digués. I aquest noi brasiler, en Marcelo, és bon nano. Així que l’he induït a viure amb la Clara i en Roy i demà es muda. Ara marxo amb la consciència encara més tranquil·la. El cert és que només s’estarà per aquí durant tres setmanes, però tenint en compte que la setmana que ve marxem en Camilo, l’Ahmed i jo, que li hagi prescrit aquest noi és tot un descans per ella.

I després de classe hem fet temps abans d’anar al cine, el propòsit que ahir ens vam marcar. Primer he carregat amb $20 el meu mòbil i sense temps descansar hem anat al Departament d’Immigració perquè en Peter vol ampliar el seu visat. Les oficines estaven, evidentment, tancades. Funcionaris n’hi ha a Catalunya i a la Xina popular.

I hem fet cap a la biblioteca. M’ha fet il·lusió, feia des del 2006 que no posava els peus a un espai amb tants llibres. Recordo haver entrat a la biblioteca de la Universitat d’Utrech fa menys temps, però va ser per fer fotos per dins, era molt xula…

Així estudio jo

Així estudien ells

El fet és que avui he fet els deures que en ha posat en Gabriel a la biblioteca. Quin silenci! M’han acompanyat en Peter i en Camilo i allà ens hem trobat a en Juan i la Sue. Hem fet deures durant una mica més d’una hora i després hem anat cap al cine, a menys de cinc minuts caminant.

L’entrada al cine l’hem comprat a una màquina estenedora, fet que ens ha estalviat una bona estona de cua. $10,5 ens han habilitat a veure “Unknown”. No us explico la peli perquè alguns la veureu quan l’estrenin a Catalunya el proper 20 d’abril. El fet és que he entès el 92% de les converses. Oh! Felicitats! Bé, sí, però tampoc n’hi havia tantes… és un dels avantatges del cinema d’acció. En qualsevol cas, molt content pel meu debut a la gran pantalla.

Llests per l’inici del film

I quan he arribat a casa m’he assabentat (a través d’skype) que el director de la pel·lícula és en Jaume Collet-Serra, un bon jan català. De fet, el primer català en aconseguir situar el seu film en el número u a les taquilles americanes en la seva primera setmana… Per cert, quan us arribi la pel·lícula, busqueu-la com “sense identitat”… és la traducció escollida.

Ara són tres quarts de dotze i m’està entrant una mica de ganona, de manera que vaig a la cuina a investigar què ha sopat avui aquesta gent.

Fins demà!

Anuncis

8 pensaments sobre “De cine!

  1. Després de dos mesos a nz ja pots veure peli en anglès i sense subtítols! uala! què bé, no?
    Ja pots tornar. ;)

  2. Sí!! Què bé, això vol dir que tornaràs abans?? jajajaja Carai, quin nivellàs, et felicito!! Jo encara les pelis amb subtítols me les haig de mirar ben concentrada que sinó em perdo. Potser m’hauré de replantejar tornar a marxar a veure si, per fi, assoleixo un acceptable nivell d’anglès.

    Fins aviat!! See you soon!! :p

Deixa un comentari

