Planta 4a

Qualsevol diria que és el títol d’una pel·lícula espanyola, però no. És la novetat de la setmana. Des de dilluns, les classes del matí són a la planta més alta de l’escola. Fins ara fèiem classe al primer pis, però un excés d’estudiants ens ha obligat a canviar a una classe més gran.

Quan fa cosa de tres mesos ens van traslladar de la tercera planta a la primera, en Piotr va agafar un cabreig considerable: “Com??? Jo haig d’estudiar a la primera planta??? Però si allà hi ha els “beginners!” Jo sóc “Advanced”, hauria de ser al pis més alt de l’edifici!!!”.

Aquesta setmana, la primera sense el polonès a la ciutat, el seu somni s’ha fet realitat. I a mi no m’agrada. La quarta planta suposa molts problemes; el primer és que si normalment faig tard a classe, imagineu l’hora que arribo si en comptes de pujar 26 escales haig de fer servir un ascensor precari. I la segona i més important, és que a l’hora del descans, baixar a la superfície costa 150 segons i tornar a classe en costa 150 més en comptes dels 30 segons (en total) que costava abans del canvi. Per tant, la meva estona per esmorzar s’ha vist reduïda en 4,5 minuts per culpa del canvi de classe. Drama.

Vull aprofitar el tema ascensor per tocar dos temes relacionats amb el món aràbic. El primer és senzill. Des de que he arribat a LSI he pujat i baixat escales cada dia i mai m’hi he trobat un àrab. Tots fan servir l’ascensor, encara que sigui per anar al primer pis. És molt estrany… pujar amb sistema automàtic és molt lent, els dos ascensors de l’escola són molt lents i estan sempre ocupats mentre que les escales fins al primer pis no suposen més de 20 segons. No em pregunteu per què els àrabs no fan ús de les escales, perquè a hores d’ara no en tinc ni idea… però és un fet contrastat. El propi Gabriel (professor) ho diu sovint: “per què? per què els àrabs estan sempre esperant l’ascensor?”.

El segon tema sembla un acudit, però no ho és:

“Sabeu quina és la diferència entre un àrab a Catalunya i un a Nova Zelanda?” Doncs bé, la resposta és que a Nova Zelanda, tots i cadascun dels àrabs té més diners que jo. Normalment molts més, molts.

Punt i a part. Canvio de tema per parlar, durant les darreres línies, que avui hem recordat a en Peter. El fet és que fa uns dies que, quan arribàvem de classe pensàvem: “sembla que el pis fa mala olor”. Doncs bé, fa tres minuts, hem resolt el puzzle. Fa tres setmanes que el microones no funciona i el fem servir de “magatzem”. Però fa una setmana que no obrim el magatzem. El fet és que en Piotr, un parell de dies abans de marxar es va cuinar spaghettis. Però no se’ls va acabar i va guardar les sobres al microones. Set dies després hem obert, accidentalment, el microones. Com si d’una bomba nuclear es tractés, hem caigut tots a terra.

Ara, ventilant en pis i recordant en Szymanski de forma poc carinyosa, m’acomiado fins demà!

Per cert! Us he dit que hem incorporat una noia catalana a LSI? Es diu Alba, és de Sant Feliu Sasserra, té 26 anys i s’estarà a Auckland fins a finals d’any. Us he adjuntat el seu bloc a la barra lateral que veieu a la dreta! Dissabte serà incorporada al Who is Who.

Bona nit!

Anuncis

15 pensaments sobre “Planta 4a

  1. Caram Marc, quin honor! Per cert, jo no recordo haver-te dit que era de Sant Feliu, i al meu facebook tampoc ho puc posar (és un poble massa petit i a més al costat hi sol posar “Spain” i això no és veritat…)

  2. 1.-Quan dius 4.5 minuts vols dir 4min 30seg o 4 min 50 seg??? és quelcom que sempre em fa dubtar!
    2.-això d’en szymanski i el microones m’ha recordat un altre company de pis… no sé per què!
    3.- me n’alegro k tinguis una “alba, de 26 anys, que utilitza blogspot” a la teva vida a NZ!!!

    Feliç 15 de juny!!!!

    • 1. Em nego a respondre una pregunta que amb un simple càlcul matemàtic podries tenir resolta tu soleta.
      2. No sé si el tinc com a lector, però no recordo l’Augusto deixant crear animals a un dels seus suculents plats.
      3. També en tinc una a Catalunya!

      Feliç 15 de juny per tu també!

  3. para epezar, con 26 esalones no subes 4 pisos, subes con minimo 56, segundo aquí los arabes también son todos millonarios, no conozco UNO que no lo sea… tercero, qué lindo Swymanski, vaya regalito!

Deixa un comentari

