Sleepy

Fa uns mesos us vaig parlar de la Setsuko. És una senyora japonesa de 64 anys que passa temporades a Nova Zelanda. Ja vaig compartir classe amb ella durant l’abril i des de fa un parell de setmanes, torna a ser aquí. La primera impressió és: “carai, això és fantàstic; una senyora japonesa de 64 anys que es dedica a viatjar a Nova Zelanda (la que considera la seva segona llar), per millorar el seu anglès… xapó, admirable”. Però no tot és tan “de color de rosa”.

Quan vaig conèixer a la Setsuko la vaig elogiar sense cap tipus de mirament. Ara, amb més saviesa acumulada, la segueixo elogiant, però amb menys intensitat. I per què? Doncs perquè he descobert que no n’hi ha prou amb viatjar a Nova Zelanda, pagar-se classes d’anglès per valor de 220 dòlars per setmana i assistir a un 100% de les lliçons. No, no és suficient.

Sóc exigent? Potser sí… però us convido a mirar els següents 30 segons de vídeo i ja em direu si “així s’hi val”.

No us penseu que ha estat gravada de forma espontània… no! Ha estat gravada perquè sempre és així!!! Es passa tota la classe dormint!

Què fàcil estudiar anglès!

Setsuko a banda. Avui he fet un cafè amb la Natàlia. I qui és la Natalia? Doncs bé, a veure si m’explico… Jo vaig estudiar un any a l’Autònoma de Barcelona, cert? Doncs es veu que vaig compartir classe amb una tal Lídia (que em sap molt molt de greu però no aconsegueixo recordar qui és).

Doncs bé, a través de Catalans al Món, la Lídia ha vist que el seu excompany de classe (yep, jo!) és a Nova Zelanda, de manera que ha informat a la seva amiga de la Universitat que casualment viu a terres kiwis, que un català també està desplaçat per aquí. La Natàlia viu a Hamilton (a dues hores i mitja d’Auckland en cotxe) i, aprofitant que ha pujat a Auckland, hem quedat per fer un cafè i poder parlar ràpid, clar i precís en aquesta llengua tan maca que és el català. Segona sessió de català en menys d’una setmana… quin luxe!!! Periodista exercint de professora, la Natàlia canviarà de ciutat ben aviat. Es muda a la capital, Wellington, ciutat marcada com a “hi haig d’anar” a la meva agenda mental sobre el país.

Doncs bé, fet el cafè he anat a recopilar informació per plantejar un viatge amb cara i ulls als meus bons amics i procurar que acceptin per tal de permetrem uns dies fora de la ciutat. Demà us explico què tal les negociacions!

Anuncis

9 pensaments sobre “Sleepy

  1. Q gran la Setsuko!!! Jo tb vaig compartir classes amb ella, és una catxonda!
    Diga-li “Damaré” de part meva (probablement no em recorda).
    Viatja tan com puguis aquestes setmanes…south island requires 2 weeks at least!
    Aps, si vols anar a veure algun partit del mundial de rugby, my former flatmate may have some tickets…up to you!
    Cheers

    • Vas compartir classe amb la Setsuko?!?!?!?!?!?!?!?! Hahahahahahahahahaha!!!!!!! Que gran.
      L’illa sud la faré durant l’estiu, ara em bolcaré amb Wellington, Napier…
      I passa’m el contacte del teu colega!!

Deixa un comentari

