Un mes més!

Doncs sí. D’aquí un mes posaré punt i final a la meva aventura a LSI. D’aquí un mes hauré estat estudiant a l’escola l’esgarrifant xifra de 40 setmanes. 10 mesos a l’escola ha estat l’error més gran del viatge a les antípodes. No és que m’ho passi malament o que no aprengui, però estudiar més de mig any a una escola com LSI és una bogeria.

Atenció! No critico l’escola (que també podria), però 40 són moltes, moltes, setmanes. Que sí, que aprenc, però entre poc i massa.

Quan era un jovenet, els papes em van apuntar a una escola on l’anglès no hi era present. Vaig fer francès. Com un campió. A hores d’ara només ser dir beixamel i croissant, però suposo que d’alguna cosa va servir. El fet és que vaig començar a estudiar anglès a l’ESO (sí, sóc jove, vaig estudiar ESO), quan tenia 12 anys. Si no em falla la memòria, fèiem 4 hores d’anglès per setmana.

Al batxillerat vaig continuar amb les mateixes 4 hores i a la Universitat, també. Ho vaig aprovar tot. Sempre a la primera. Vaig acabar la Universitat sense poder dir ni “ase”, però aprovant. Encara no m’explico com.

El fet és que fent números… vaig estudiar 4 hores d’anglès a la setmana durant 7 anys escolars. Els més ràpids ja heu fet: “buf, 1008 hores”. Doncs això. 1008 d’anglès a la meva vida anterior a terres kiwis.

I des de que estic a NZ, he fet una mica d’intensiu a LSI. 5 hores al dia, 5 dies a la setmana, 10 mesos. Els ràpids, altre cop: “ahà, 1000 hores!”.

No cal que digui quines 1000 hores han estat més útils (i cares).

La vida hauria de funcionar així, amb intensius.

Ara marxo a dormir intensament.

PS: Si mai marxes a un país anglosaxó per estudiar anglès a una acadèmia i consideres que el teu nivell d’anglès és “suficient”, mai contractis un curs de 10 mesos. Que sigui de tres i després tres més… serà suficient. Paraula!

Anuncis

3 pensaments sobre “Un mes més!

  1. escolta filòsof, com a bon coneixedor del sistema educatiu català, a la ESO es fan 3 hores d’anglès setmanals i no 4 a no sé que el teu institut tingués en marxa algun programa de potenciació de llengües estrangeres…que dormis bé màquina!!!!!

  2. escolta noi, que els papas no et van portar a una escola que feien francès, els papas et van portar a l’única escola que et va admetre (cosa que entenc perfectament, jo crec que encara no han superat el tràngol d’admetre, de fet, la primera escola va tancar poc després d’entrar tu) i certament, feien francès fins que, la teva mama, va entrar al consell escolar i va lluitar perquè fos diferent i els teus germanets van fer anglès, almenys l’últim.
    tenia ganes d’escriure, ves per on. i de dir-ho!

Deixa un comentari

