El meu primer dia de feina

No estava previst. De fet encara no he trobat feina a Bangkok. No obstant, avui sóc a algun lloc del país, no sé on, hi he treballat. Un programa d’aquests que t’ubica al món diu que sóc a Samut Sakhon, però qui sap. El professor que vaig tenir a Bangkok em va trucar ahir al vespre dient que necessitava un professor per un parell de dies a aquesta ciutat i jo, aturat i amb ganes d’ingressar algun ral i de poder adquirir una mica d’experiència, m’hi he desplaçat.

Deixeu-me destacar quatre coses bàsiques que diferencien l’educació catalana i la tailandesa.

– Cada matí, a les 8, tots els alumnes de totes les escoles es posen en formació, canten l’himne del país i hissen la bandera.
– Els professors estan autoritzats a castigar els nens a cop de canya de bambú.
– Els alumnes no porten sabates a classe, els professors sí.
– Els alumnes es separen per nivell. És a dir, a 1rA hi ha millors estudiants que a 1rC. Hi ha fins a 6 línies, de manera que els estudiants a 1rF són intractables, uns cabrons.
– Quan comença la classe, tots els alumnes es posen dempeus i et diuen “bon dia professor”. Quan acaba la classe tots alhora et donen les gràcies.
– El menú del migdia val 0,50€.

He tingut 5 classes diferents. Unes millors que altres, però totes, si fa no fa, del mateix nivell. La qual cosa no hauria de ser ben bé així perquè he tingut una classe amb nens i nenes de 12 anys, però també una amb nanos de fins a 17 anys. En qualsevol cas, prova superada. Demà, un parell de classes més i cap a casa a descansar, que després de dos dies de feina un servidor necessita repòs. No estic acostumat a això de treballar.

 

Anuncis

2 pensaments sobre “El meu primer dia de feina

Deixa un comentari

