Justa venjança

La venjança està mal vista. Però deixeu-vos d’hòsties, la venjança és ben humana i no em crec que mai l’hàgiu executada d’una manera o una altra. I jo no sóc l’excepció, ho sento. Avui, dos mesos i mig després, he servit un d’aquells plats freds coneguts com a tal. De fet, tot i consecució de l’acte, el que he fet no ha estat res més que la meva feina. Consciència tranquil·la.

M’explico. La classe més adulta que tinc a l’escola té una mitjana d’edat de 16 anys. Adolescents explosius incontrolables hormonalment hiperactius amb una verbositat pròpia més pròpia d’un Fidel Castro en plenes condicions mentals i físiques que no pas d’uns estudiants que s’estan preparant per entrar a la Universitat.

Resumint, que no callen ni a cops de canya de bambú. Però avui, ves per on, com que feien els exàmens de meitat de semestre, estaven ben callats i concentrats fent el que jo fa 15 anys anomenava “controls”. I després de dinar a tocat el d’anglès.

A la classe tinc un noi que parla anglès. Va estudiar tres anys a una escola internacional i el seu nivell és millor que el de qualsevol alumne o professor de l’institut, de lluny. La meva feina, fàcil, controlar que ningú copiés. I en aquest àmbit, me les sé totes.

M’he assegut a una cantonada de la classe, observant el meu alumne privilegiat i esperant que cometés l’error de començar a regalar respostes als seus amics. Ha tardat 15 minuts. M’he aixecat i, tranquil·lament m’he dirigit cap al noi en qüestió. No he dit res, senzillament m’he quedat dempeus al seu costat i mirant-lo durant els 45 minuts d’examen que restaven. Ell rai, que aprova sense problemes, però la munió de xavals que esperaven la còpia fàcil del seu company, puntuaran menys que l’Espanyol a la Champions.

A veure si això els serveix per estar més atents a classe.

Sensació estranya la de marxar de l’escola amb un somriure d’orella a orella.

Anuncis

Un pensament sobre “Justa venjança

Deixa un comentari

