El Barça de les antípodes

Analogia una mica forçada, ho sé. Però m’explico. El Barça és, sens dubte, el club més important del nostre país, el club amb més seguidors, el club al que estem acostumats a veure ben amunt, el club de futbol de referència. Ja em corregireu si m’equivoco.

Doncs bé, si intentem buscar un club (de futbol) d’aquestes característiques a Nova Zelanda anem a petar a l’Auckland City Football Club. L’analogia és forçada perquè el Barça té més de 110 anys d’història, 170.000 socis, un estadi amb capacitat per gairebé 100.000 persones i un palmarès insultant. L’Auckland City va ser fundat fa 8 anys, no té socis, comparteix un estadi amb capacitat per 3.500 persones amb un altre equip local i el seu palmarès són quatre lligues i tres “Champions d’Oceania”.

Però senyores i senyors, l’Auckland City és el millor equip de futbol d’Oceania. Aquest any, per tercera vegada en la seva història, jugarà el Mundial de Clubs que la FIFA organitza entre els millors equips de cadascuna de les sis confederacions continentals.

Tres catalans defensen els colors de l’Auckland City. L’entrenador, Ramon Tribulietx, un centrecampista, l’Albert Riera, i un davanter (i ex del Barça B), el Manel Expósito.

Perquè a l’altra punta del món, no estic sol.

 

Les fotos del meu matí al “Kiwitea Street” (l’estadi porta el nom del carrer on és), clicant aquesta foto!

Diumenge vaig passar-me per “l’estadi” dels campions de la última Champions League d’Oceania. Vaig demanar feina al manager per correu; no em va donar feina però em va deixar entrar al camp sense pagar els 6€ d’entrada.

Un luxe.

Anuncis

Un pensament sobre “El Barça de les antípodes

  1. si tornes a veure el Manel expòsito diga-li que ens coneixem. Haviem jugat junts de petits molts anys al sta eugènia!segur que et tracta bé!recordsssssssssss vividor!!!!!

Deixa un comentari

