Illa Sud a l’horitzó

Que hi hagi 700km entre casa meva i l’illa sud ja no m’impedeix que, si miro a l’horitzó, ja la pugui veure. Ni tan sols el fet que la finestra de casa meva estigui orientada cap a l’oest em priva de, després de molts dies de viatge (tants com 988) pugui, finalment, divisar terres del sud de Nova Zelanda. Ja era hora. Ja era hora. Ja era hora!

Fa així com vergonya quan algú em pregunta “quan vas arribar a nz” i responc “gener del 2011”, a la segona pregunta “què tal l’illa sud?” hagi de respondre “encara no la he trepitjada”. No haver estat allà és com visitar Punta Cana i no haver estat a la platja. Demencial. Falta de dies de vacances, pressupost i companys de viatge em van mantenir lluny d’allà durant 2011. Una pena.

Però diuen que el bo es fa esperar i, creieu-me, he esperat suficient. El dia que trepitgi Christchurch, el nostre punt d’entrada l’illa sud, farà 2 anys 11 mesos i 3 dies des de que vaig aterrar a Auckland aquell 27 de gener. Pràcticament tres anys de l’inici del meu periple antípoda. Cert és que he passat 11 mesos fora de NZ caminant pel Japó, Corea, Tailàndia i Catalunya, però d’alguna manera no he deixat d’estar mai a NZ. Potser perquè sempre hi he tingut una maleta esperant-me o potser perquè sempre he tingut NZ en ment, fins i tot quan treballava a Tailàndia ensenyant anglès.

Sigui com sigui ja tenim bitllets. El proper 30 de desembre a les 6 del matí (és a dir el 29 a les 18 a Catalunya), m’enfilaré a un avió amb destí a la capital dels terratrèmols a terres kiwis. Allà, un cotxe (ja llogat) m’estarà esperant per ser conduit per tot el territori del sud. Dins el cotxe m’hi acompanyaran la Xalita, l’Albert i la Woorim (tots al who is who). I a banda d’ells, una tenda de campanya, uns fogonets, una dutxa solar i la meva càmera llesta per fer fotos non-stop durant 17 dies, fins el 15 de gener a les 7 de la tarda.

El viatge ja està planejat, dia per dia, càmpings escollits, activitats seleccionades, recorreguts definits. Només queda esperar. 79 dies. Només 79.

Aquí, unes fotos que he trobat per internet dels llocs que visitaré durant els més de 3.100km de viatge.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Anuncis

2 pensaments sobre “Illa Sud a l’horitzó

  1. Retroenllaç: South Island! |

Deixa un comentari

