Paral·lelismes temporals

Avui he tingut un d’aquells moments de reflexió interessant. Insignificant possiblement, però també estranyament emotiu. I mentre el moment transcorria no podia deixar de pensar en el jo d’aquí 50 anys. M’ha fet gràcia i, com si parlés amb en Marc del 2060, he intentat allargar el moment.

Eren les dotze del migdia i estava treballant, per variar. A l’Albion s’hi movien menys de quatre gats. Ha estat llavors quan per la porta ha entrat un matrimoni d’edat avançada. 67 anys tenia el senyor. La parella ha demanat un parell de cerveses i han segut a una taula qualsevol. Cinc minuts després el bon home s’ha dirigit a mi i m’ha demanat permís per fer fotos del pub. No és el primer que ho fa. L’Albion no deixa de ser l’hotel més antic d’Auckland, una insígnia de la ciutat i patrimoni del país.

Li he donat l’evident permís i ha estat llavors quan l’home m’ha dit: “amic, quan era jove vaig treballar aquí”. Sorprès, li he preguntat què volia dir amb “jove”. La resposta, més que contundent: “fa 46 anys, quan en tenia 21”. L’hem fet petar una estona i el gentleman m’ha explicat com era l’Albion fa gairebé 50 anys, com tenien un celler al soterrani, bars privats on ara hi tenim escurabutxaques i com la llei els obligava a tancar a les 6 de la tarda.

L’home, europeu, va venir a Nova Zelanda a conèixer món i avui, 45 anys després d’haver-ne marxat hi ha pogut tornat al bord d’un creuer que li ha donat unes hores de llibertat a la ciutat de les veles. Sense pensar-s’ho, ha fet via a l’Albion acompanyat de la seva senyora, una càmera de fotos i una de vídeo. Notablement emocionat ha marxat del pub, caminant marxa enrere sense desenganxar-se de la vídeo-càmera. Tota una estampa. Romanticisme en estat pur.

I jo em pregunto; entraré per la porta de l’Albion d’aquí 45 anys i em veuré darrera la barra?

Anuncis

Deixa un comentari

