Poder però no voler

La veritat és que si volgués no sé si podria. Vull dir, sempre es diu que voler és poder. Però poder no és voler quan el poder no depen de tu. El fet és que tant de temps volent em fa pensar que potser no era que ho volia sinó el que el no poder em feia voler-ho. I ara poder potser podria, però diria que voler ja no ho vull.

Aquestes coses sempre passen. De petits no volem anar a dormir tard perquè realment ho vulguem. Senzillament ho exigim perquè sabem que no podem. Que toca anar a dormir d’hora perquè l’endemà hi ha “cole”. Doncs una mica el mateix és el que a mi m’ha passat amb Nova Zelanda i la feina. Arribava amb un visat per un any i jo, com que no hi podia treballar més temps, vaig batallar per quedar-m’hi un any més, fins aconseguir-ho. Com el nen que aconsegueix quedar-se fins que hi hagi el proper bloc d’anuncis a la tele.

El fet és que ara toca renovar. A la feina no en saben res, però el “voler és poder” ja no funciona amb mi. No és que estigui cansat de fer el que faig (que també). És la manca de novetats en la meva vida diària laboral i la impossibilitat d’una ascensió dins l’empresa combinada a haver de treballar amb un autèntic tanoca com a superior. El típic ocell a qui tallen les ales mentre que qui està al càrrec és un autèntic “pàjaru”, inútil com ell sol.

I ara el meu “jefe” em pregunta que què vull. Doncs bé, voler voler, voldria moltes coses, però no crec que tu me les poguessis donar. Però per primer cop, no tinc gaire clar que ni tan sols si me les volgués donar m’interessaria tenir-les. Una mena de “ja n’he tingut prou d’això, temps per un canvi”.

Com dic, a la feina és respira tranquil·litat pel que fa a la meva continuïtat a l’empresa. Ja m’han mig ofert la renovació del meu permís de treball i garantit feina mentre segueixi treballant com ho he fet fins ara. No obstant, dins meu ja conto els dies que em falten per penjar el davantal. 46 jornals.

Anuncis

2 pensaments sobre “Poder però no voler

  1. HOla Mara,

    ostres¡¡¡¡¡¡ quin embolic amb el tema del poder i voler i voler i no poder…………………sento mareig¡¡¡

Deixa un comentari

