De dentistes

La mala sort acompanya a tothom. A tothom. Tenim el paio que es compra un mòbil i en qüestió de quatre dies li cau per la tassa del vàter. Hi ha qui estrena cotxe i en tres aparcaments ja té quatre bonys. També hi ha qui només va al dentista a fer-se l’habitual “neteja de boca” fins que aterra al país on hi ha els dentistes més cars del planeta i llavors li fan mal dos queixals. Jo.

Com a tots, sóc d’aquests que pensa que “els dentistes, com més lluny millor”. Ni em mola el so d’aspiradora de saliva, ni les revistes caducades, ni l’olor d'”aquí tot està super-net”, ni les factures amb més números que lletres. No m’agraden, ho sento dentistes, però no moleu.

A Austràlia (i també a Nova Zelanda), els dentistes estan mal vists. En el sentit que a la gent no els hi agrada, però no tan per la olor o les revistes com pels preus que apliquen als seus clients. Són abusius. Una passada. I què s’hi pot fer? Res. Per què? Perquè “és així”.

Tan cars són els dentistes a Austràlia que hi ha gent que vola a Malàisia o Tailàndia per passar pel dentista. I senyors, fins a Kuala Lumpur hi ha 8 hores d’avió. 10 fins a Bangkok.

Pel que fa a la meva persona, 10 dies després d’arribar des de Bangkok (i visitar el dentista per una neteja de boca (20€)), em va començar a fer mal un queixal. Vaig fer el típic “no m’ho puc creure”. Paracetamol va ser la primera alternativa, però 3 dies més tard i amb una geniva més inflada que els pebrots de molts catalans, vaig apostar per una visita al dentista.

El queixal, insalvable, serà extret divendres que ve. La visita al dentista va servir perquè un senyor xinès em comuniqués que calia treure el queixal i per fer, posteriorment, una radiografia. Un total de 15 minuts van ser suficients per a completar ambdues labors. 15 minuts però, que em van costar $96 (67€). Segons veig a la factura: $46 per la radiografia i $50 per la consulta.

I divendres toca extreure el queixal. El preu, $220 (154€). Una ganga. A això, caldria sumar-hi els $33 (23€) que he invertit en antibiòtics. Total, $348 d’inversió per extreure un queixal. 242€ que evidentment, la meva assegurança mèdica “bàsica” no cobreix. A Bangkok vaig pagar 50€ per dos queixals del seny.

Ei, la resta tot bé, anar fent.

Anuncis

7 pensaments sobre “De dentistes

  1. Ostres, sí que em sap greu!!! I pensar que podries haver anat aquí… no tan barat com a Tailandia però no tan car com a Mel… I també em sap greu perquè, això, segur que ho has tret a mi… amb la de coses bones que tinc, i has anat a heretar de les dolentes…
    Ànims i que divendres passi ràpid!

    • Si és així, no estaria de més que em passessis una llista amb les coses dolentes que em passaran d’aquí al dia del judici final… ¬¬’
      Espero haver esquivat ja el típic “aparellament amb un perico”.

      • hahahaha, no havia vist la teva resposta fins ara. Aparellar-se amb un perico és el més lleu… un dia et faig la llista de tot el que t’està per venir! pobre!

  2. En sèrio?? Sabies que a tres dies d’emprendre el meu viatge a Tailàndia em va començar a fer molt mal un queixal del seny (què fort…un mes abans que tu) A mi em va començar a fer bastant mal el 17 d’agost..i el 21 volava cap a Bangkok amb medicament i antibiòtic per si m’eren necessaris. Finalment, amb medicació en vaig tenir prou x no haver d’anar a visitar un dentista a Bangkok. Així…que d’aquests del seny ja no te’n queda cap?

    • Mhhhh… me’n van treure dos, per tant diria que si les matemàtiques no em fallen, encara en tinc dos. O no, jo què sé, mai vaig ser bo a classe amb allò del cos humà i tal!

Deixa un comentari

