Open d’Austràlia, coses que hi passen!

Quan un cobreix un esdeveniment esportiu del calibre d’un Grand Slam de tennis, es troba amb coses que per periodistes veterans són totalment normals. De fet, tenint en compte que el primer partit de tennis que he vist en directe en la meva vida ha estat en aquest torneig, podríem dir que fins i tot trobo curioses coses que un afeccionat percebria com a normals.

200mm
Possiblement la norma més estúpida de totes. L’organització no permet l’entrada d’objectius superiors als 200mm. Evidentment, el meu és un 250 i per tant no pot entrar. Però que no entri el pànic, el vaig entrar camuflat el primer dia i guardo sota pany al meu escriptori. No podia, de cap manera, viure l’Obert d’Austràlia sense la meva càmera. Impossible.

Menjar
Sóc molt burro. Molt. Quan vaig cobrir el G20 a Brisbane, teníem menjar gratis. Una mena de bufet lliure 24/7 on hi podíem menjar i beure quan ens vingués de gust. A l’Obert vaig esperar el mateix però quan vaig arribar al restaurant de premsa, tot el que hi havia tenia preu. Maleit sia! (vaig pensar). No ha estat fins avui que he descobert que tenim un pressupost diari de $19 per gastar en menjar. I ho he descobert perquè he anar a bescanviar un cupó d’un cafè gratis i, mentre esperava, he vist un munt de companys mostrant l’acreditació a l’hora de pagar. Perplex i amb cara de capullo m’he quedat.

Seients
Els que compren entrades per estar exposats al sol, són uns valents. De veritat. Avui, a 32 graus i amb un sol de justícia, era impossible estar-se més de cinc minuts exposat a les radiacions solars. Martiri total. Una sort que premsa estem ben tractats i ubicats a l’ombra. He intentat veure un set del partit de dobles amb Granollers i López. No l’he pogut acabar. Quin fart de suar. L’he acabat a la tele de la redacció, amb aire condicionat i una coca cola ben fresca. Xapó.

Tele
Flipant la tele que tenim cadascun dels periodistes acreditats. De fet és un ordinador sense teclat amb imatge en viu de cadascuna dels 18 pistes on es juguen partits. Un ratolí (amb cable) ens hi dóna accés. Hi ha més estadístiques de les que el meu cervell pot assimilar.

Fotos
Xungo fer fotos a gent que es mou tan ràpid. En 3 dies i mig de torneig tinc gairebé 8gb de fotos. Són moltes. Tantes com 2.200. Faig fotos massa d’hora, massa tard, massa lluny, massa a prop, borroses, sense sentit… però de tant en tant en surt alguna de xula. Aquí us en deixo algunes que em semblen prou acceptables.

IMG_5667Càmera i publicitat, tot en unIMG_5765 Ivanovic, eliminada a les primeres de canvi. Una pena.IMG_5767 Lucie Hradecka (CZE), qui va derrotar a IvanovicIMG_5833 IvanovicIMG_5934 Nadal, 1a rondaIMG_5949 

En posicióIMG_6011 Victòria de Nadal en primera rondaIMG_6084 Federer, un dansaire IMG_6093 FedererIMG_6145 Rod Laver Arena, el principal estadi al recinte del Melbourne ParkIMG_6220 Sharapova, volantIMG_6345 Sharapova guanyadora en primera rondaIMG_6367 Kei Nishikori, debutant a l’OpenIMG_6378 Almagro, derrotatIMG_6419Nishikori, aclamatIMG_6450 Granollers, botant IMG_6497 Servei de GranollersIMG_6569 Després de guanyar i suar (molt)IMG_6687 Venus Williams, vençedoraIMG_6696 Venus i els fansIMG_6728 Rod Laver, sostre tancatIMG_6877 Serena Williams, la número 1IMG_6902 Williams fent el que sembla una hakaIMG_6944Williams, somriure sincerIMG_6992 Melbourne des de Melbourne ParkIMG_6994 Melbourne ParkIMG_7030 Granollers-López minuts abans de ser derrotats en doblesIMG_7074 Sharapova, a punt de perdre en segona rondaIMG_7093 Sharapova, la número 2, patint contra la número 150IMG_7206 Càmeres, moltes!IMG_7212 Un gest molt de SharapovaIMG_7232 Sharapova i la creuIMG_7293Somriure a roda de premsa després de remuntar dues pilotes de partit

Anuncis

Un pensament sobre “Open d’Austràlia, coses que hi passen!

  1. Això del jalar m’ha fet gràcia, imagino la ràbia que t’ha fet no haver estat “llest”. jeje
    I les fotos, molt guapes! Tot plegat una gran experiència! M’alegro per tu.
    I les cròniques???? Les envies per correu, suposo…

Deixa un comentari

