De banc en banc i tiro perquè em toca / Bank swapping!

Ara fa mig any que sóc per terres de cangurs i coales. Tot just mig any. Tinc la sensació que fa dos anys que camino per aquí, però no, tot just 193 dies. Sigui com sigui, més murri que una guineu, ja he obert compte a tres bancs australians. Murri o imbècil, depèn de qui s’ho miri.

Diria que Caixa Manresa va fer néixer un “jo” interior que ara, als antípodes catalans, està en plena maduresa. Aquest jo intern es diu “interès” i, a Melbourne, es passeja per bancs locals buscant l’entitat que paga més interès pels meus quatre duros.

Fa gràcia perquè tots els bancs fan el mateix, clients nous tenim un interès fantàstic els tres primers mesos i després, no tant fantàstic. Total, que cada tres mesos vaig canviant de banc. Molt murri. De moment ja tinc comptes oberts al NAB, a l’ANZ i al Bank of Melbourne.

I pels que estigueu patint, tranquil·litat; encara em queda Westpac, HSBC i Bendigo Bank a banda d’altres bancs de fora de Victòria. Però tenint en compte que em queden sis mesos al país, diria que amb un més dels que tinc ara, ja faré.

Ei, i tranquils, cap banc cobra comissions de manteniment de compte, per transferències nacionals o per targetes de dèbit. CAP, mai,

Oh! I pels que teniu estalvis, sapigueu que aquí es paguen a un 3,75%TAE els primers tres mesos i al 2,5% després. I, el més interessant, com que cotitzo (i per tant pago interessos sobre el rendiment del treball), no cal pagar impostos sobre el rendiment del diner! Res, per si us va el tema. A mi no m’importa tres pepinos, però a l'”interès” que porto a dins, es veu que sí. 20150316_202156

So it’s been half a year since I landed here, land of kangarros and koalas. Just half a year. I have the feeling that I’ve actually been here for like two years, but not, not even 200 days. Anyway, as clever as a fox, I’ve already opened a bank account in three different Australian Banks. Some people (not foxes obviously), may think that I’m as stupid as they get…

Well, everything’s got an explanation. Since my three year adventure working in a bank, there is an “inner me” that’s been growing non-stop. Well, that “inner me” it’s on its teens. And, funny enough, he likes to walk around Melbourne looking for the bank offering the best rates for the few bucks I keep here down under.

I find it funny that all banks apply the same strategy: “hey, open an account here and we’ll give you awesome rates, but hey <mate>, just for three months”. So my answer it’s been kind of “oh thanks, so I’ll bring my money here for three months and then I’ll swap banks <mate>!”. So yes, I’m moving from bank to bank every three months.

And no panic, plenty more banks still to take my money to. So far I got accounts at NAB, ANZ and Bank of Melbourne. But well, I guess in three months I’ll have to consider opening a new one at Bendigo Bank, HSBC or Westpac… we’ll see!

Funny thing is that if I was doing the same thing at home it would be an amazing headache, and an expensive one. Comission fees for having accounts, fees for transfering money, fees for debit cards, fees for breathing! Here in Australia (and New Zealand), all that is free! Crazy stuff.

Anuncis

Deixa un comentari

