Tauranga, Coromanel Peninsula i Hunua Falls

A finals d’abril ja havia trepitjat la ciutat de Tauranga, però com que els meus companys coreans no coneixien el Mont Monganui, va ser una bona excusa per parar-hi i acabar fent elnostra primer dia de relax després de vuit dies sense parar quiets. El final del viatge va passar per Coromandel, una de les zones més turístiques de l’illa nord del país. Les seves platges d’aigua cristal·lina, els seus boscos, fires i activitats culturals, gran ham per atraure milers i milers de turistes.

A Tauranga hi vam fer dues nits. La primera, arribant des de Tokomaru Beach, va ser al pitjor hostel que mai he visitat… i ni tan sols era barat. Quin drama. Brut, sense finestra, ni una sola paella a la cuina, mig hostel amb llums fosos i els propietaris, antipàtics de nassos. Total, que al llevar-nos vam mudar-nos al hostel on jo havia estat a l’abril. 3$ més car, però extremadament millor. Si aneu a Taurgana, feu-me cas, 109 Louge Hostel.

Vaig enfilar-me al cim del Montganui, altra vegada, però aquest cop va ser amb més bon clima. Després d’agafar aire al cim, vam baixar el volcà per l’altre costat. Va ser llavors quan ho vam tenir clar; “aquesta tarda, relax”. I així va ser, a les 15 entràvem al hostel i ens hi vam quedar fins les 20, hora de sopar. Els vaig proposar la pizzeria on vaig anar amb en Piotr, la Chalita, la Bia i en Markus uns mesos abans. Van acceptar i jo, feliç com un anís, vaig poder menjar una altra pizza deliciosa… espinacs, formatge feta, tomàquet sec i els imprescindibles pasta de tomàquet i mozzarella.

Clica la imatge per veure el tram final del meu viatge… o aquí! Recordes el tema F11? Clica’l i gaudeix de les fotografies a pantalla completa!

El nostre penúltim dia de viatge va començar a les nou del matí, hora a la que ja érem al cotxe en direcció Coromandel. La península de Coromandel té cinc punts clau. La Hot Water Beach, Hahei (Cathedal Cove), Coromandel Town, Port Jackson i Thames.

La Hot Water Beach és el lloc per excel·lència de la península. En aquesta platja es poden cavar forats a la sorra i gaudir d’un bany d’aigua calenta. Això és degut a la activitat geotermal sota la platja i l’aigua filtrada durant la marea alta. Un cop la marea es retira, qualsevol pot cavar-se una piscina per gaudir d’aquestes “piscines” termals naturals.

Doncs bé, vam anar-hi amb marea alta i, per tant, ni banys ni res de res. Una pena… ja hi tornaré!

Hahei és probablement el segon lloc més visitat de la zona gràcies a la Cathedral Cove, una muntanya foradada ubicada a una platja d’immaculada aigua cristal·lina que, per fer-ho més verge i encantador, es troba al final d’un passeig fantàstic de 45 minuts per les cales de la zona.

Allà em vaig trobar dos catalans. Vam fer els 45 minuts de tornada al cotxe fent-la petar sobre les nostres experiències viatjant. Un d’ells, en Xavi, s’estarà a Auckland un parell de dies després del seu viatge per l’illa sud, de manera que ja us el presentaré quan ens veiem per la ciutat.

Des de Hahei vam fer via cap a Coromandel Town. Llavors, a només 5 minuts de la ciutat, va passar-me quelcom inèdit. El fet és que vam desviar-nos un instant de la carretera per fer quatre fotos i va ser llavors quan vaig escoltar tres noies parlant en català. Sorprès (feia 6 hores havia conegut als dos nois de Barcelona), vaig preguntar a una de les noies d’on eren i després de la sorpresa de trobar-se un català per allà perdut, la resposta em va sorprendre a mi: Andorra. Mai a la vida m’havia creuat amb andorrans fora d’Andorra!!! No hi ha més història… viscuda l’anècdota vam arribar al poble de Coromandel on vam trobar un dels millors hostels als que vam dormir. Llàstima de la dutxa. Calia pagar 50 cèntims de dòlar per 5 minuts i la potència de l’aigua era massa, massa, massa, elevada. Encara tinc l’esquena vermella d’aquella dutxa.

A Coromandel Town es pot fer una petita ruta amb tren. Però els 22$ que costava i sent el novè dia de viatge, ens van fer enrere (els números ja no sortien per enlloc). Vam apostar per conduir fins a Port Jackson però a mig camí, enmig de platges espectaculars però cansats vam dir-nos: “portem tot el viatge veient platges fantàstiques i aquesta nit hem de ser a Auckland”. Vam fer mitja volta i no ens vam aturar fins a Tapu, on vam visitar el ‘”square kauri” (el kauri quadrat).

Es tracta d’un d’aquests arbres extremadament grans amb la peculiaritat que el tronc té un contorn especialment marcat que el fa semblar ser quadrat. Vam intentar, com sempre, fer una foto de l’arbre sencer per acabar desistint i seguir la nostra ruta cap a Thames.

Allà, habitual inici de la ruta per Coromandel, nosaltres vam acomiadar-nos-hi amb un cafè de bona qualitat recomanació expressa d’una ciutadana de Thames. La tornada a Auckland va ser interrompuda per un petit stop a Hunua, una petita població a tot just tres quarts d’hora de casa. Allà, desconeguda, s’hi amaga una bonica cascada d’aigua i un Parc Regional. Com que començava a fer-se fosc, vista la caiguda d’aigua, vam seguir cantant en direcció a casa.

Un últim sobresalt va succeir abans de trepitjar casa nostra. Una posta de sol espectacular ens va acompanyar des de Hunua fins a l’autopista camí a Auckland. La pena, no poder trobar un bon punt en el camí per fer fotos de campionat. Un altre dia serà!

A casa, a tot just dos quarts de nou del vespre, va tocar anar a fer nones.

I aquest va ser el meu viatge!!! No?

Tram final: A) Tauranga. B) Hot Water Beach. C) Hahei. D) Coromandel Town. E) Camí a Port Jackson. F) Tapu. G) Thames. H) Hunua. I) Auckland.

5 pensaments sobre “Tauranga, Coromanel Peninsula i Hunua Falls

1. por mmomentos las playas me recordaban a la costa brava!… vaya viaje! no te va a quedar ni medio centímetro de isla por recorrer! y a la isla sur?!